Jako licencjonowany rzeczoznawca samochodowy Stowarzyszenia Rzeczoznawców Techniki Motoryzacyjnej i Ruchu Drogowego PLMOT oferuję:
- nieodpłatną weryfikację kosztorysów napraw przedstawionych przez ubezpieczycieli pod kątem użytych przez towarzystwo ubezpieczeniowe niewłaściwych stawek za prace i części oraz bezpodstawnie stosowanych potrąceń;
- przygotowanie kosztorysu zgodnego z technologią napraw producenta, uwzględniającego realne stawki za prace oraz w oparciu o wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych
- przeprowadzenie oględzin wraz z weryfikacją uszkodzeń pojazdów, przygotowaniem dokumentacji fotograficznej i pomiarem grubości powłoki lakierowej
- wykonany kosztorys napraw samochodu powypadkowego w oparciu o profesjonalne systemy Audatex lub Eurotax;
- przygotowanie kompleksowych opinii technicznych, dotyczących uzasadnienia kosztów naprawy pojazdów i kwalifikacji szkody całkowitej.
Każdy kosztorys naprawy samochodu, poprzedzony oględzinami, przygotowuję w formie kompletnej opinii technicznej, zawierającej szereg informacji takich jak identyfikacja pojazdu, kompletacja wyposażenia, dane dotyczące silnika, powłoki lakierowej, ogumienia, okoliczności, w których przeprowadzono oględziny, arkusz pomiaru powłoki lakierowej, informacje o uszkodzeniach bez związku ze szkodą, czy lista części zamiennych i elementów kwalifikowanych do naprawy, przedstawiona w czytelnej dla klienta formie.
W ramach zakupionej wyceny dojeżdżam do klienta, którego pojazd jest unieruchomiony w każdy zakątek Warszawy. Po wcześniejszym indywidualnym ustaleniu istnieje możliwość wykupienia usługi z dojazdem poza granice Warszawy, a nawet województwa. Podchodzę także elastycznie do terminu oględzin – nie możesz spotkać się w tygodniu? Przyjadę w weekend.
Ubezpieczyciel niesłusznie zakwalifikował Twoją szkodę jako całkowitą? Udowodnię, że jest inaczej!
Garść przydatnych informacji – kiedy zachodzi szkoda całkowita?
Wielu poszkodowanych, widząc kosztorys naprawy samochodu na kwotę kilkudziesięciu tysięcy złotych dziwi się, kiedy otrzymuje odszkodowanie nawet kilkukrotnie niższe. Dzieje się tak dlatego, że nie są świadomi występowania tzw. szkody całkowitej.
W zależności od wysokości kosztów naprawy ustalonych na podstawie kalkulacji kosztów naprawy przy zastosowaniu średnich stawek za roboczogodzinę pracy blacharskiej lakierniczej w miejscu zamieszkania właściciela / użytkownika pojazdu lub miejscu wykonywania naprawy, w przypadku gdy miejsce to jest inne niż miejsce zamieszkania, z zachowaniem technologii naprawy producenta pojazdu, szkodę można zakwalifikować jako całkowitą lub częściową. W przypadku, gdy:
– w szkodzie z OC sprawcy koszt naprawy przekracza 100% wartości pojazdu zachodzi
szkoda całkowita pojazdu, a wysokość odszkodowania określana jest jako różnica
pomiędzy wartością pojazdu w stanie nieuszkodzonym, a wartością pojazdu w stanie
uszkodzonym,
– w szkodzie z AC koszt naprawy zwykle (w zależności od ogólnych warunków
ubezpieczenia tzw. OWU) przekracza 70% wartości pojazdu, zachodzi szkoda całkowita pojazdu, a wysokość odszkodowania określana jest jako różnica pomiędzy wartością pojazdu w stanie nieuszkodzonym, a wartością pojazdu w stanie uszkodzonym. W zależności od zapisów zawartych w OWU wysokość odszkodowania może być ustalana w sposób szczegółowy odmienny od opisanego powyżej. Każdorazowo w przypadku określania kosztów naprawy pojazdu oraz określania czy zachodzi szkoda całkowita należy zapoznać się z OWU AC. W przypadku gdy koszt naprawy nie spełnia opisanych powyżej warunków dla zaistnienia szkody całkowitej, wypłata odszkodowania określana jest na podstawie kalkulacji kosztów naprawy.